Próbálkozás az EBEV rendszer használati útmutatójához
Ez még csak egy ver.0.001 reméljük, mert még finoman sem tökéletes! -
A NAV a mai napon az alábbi tájékoztatót / használati útmutatót tette közzé az EBEV rendszer használatával. Hát, közel sem egy "webshop" (mint ahogyan sokan emlegetik) egyszerűségével rendelkező felület :)
"
2014.02.12.
Tájékoztató a megfelelő online pénztárgép beszerzéséhez és a támogatás igényléséhez szükséges egyes fontos teendőkről
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal kiemelt célja, hogy maximálisan segítse az online pénztárgépekre való átállást azzal is, hogy a legfontosabb tudnivalókra, teendőkre felhívja az érintettek figyelmét.
Az utóbbi napokban beérkezett adózói kérdések, jelzések alapján az alábbi témakörökben fontos ismételten áttekintetni a legfontosabb tudnivalókat.
I. Határidők
Mint ismert, azok az üzemeltetők, akik visszavont forgalmazási engedélyű (azaz A017 és A018-as forgalmazási engedélyszámú) pénztárgépre vonatkozó megrendeléssel rendelkeznek, avagy ilyen pénztárgép már üzembe helyezésre került náluk, támogatásra jogosultak annak érdekében, hogy ne szenvedjenek hátrányt a visszavont engedélyű gépekkel kapcsolatban teljesített kifizetéseik okán.
E körben felhívjuk a figyelmet, hogy a támogatás igénylésére nyitva álló határidő 2014. február 17-én éjfélkor lejár!
A támogatás igénylésének feltételeiről és módjáról részletes tájékoztatást olvashat a NAV honlapján 2014. február 6-án közzétett tájékoztatóban /Tájékoztató a visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépekre kifizetett előleg (vételár) támogatás formájában történő kifizetéséről./, továbbá a 2014. február 11-én közzétett tájékoztatóban /Kiegészítés azon adózók részére, akiknek az eBEV-en történő nyilatkozattételre 2014. február 10-ig nem volt lehetősége/
Kérjük vegye figyelembe, hogy 2014. február 17-én éjfélig már csak néhány nap van hátra, ezért amennyiben támogatást szeretne igényelni, a szükséges intézkedéseket mihamarabb tegye meg!
A 2014. február 17-e éjfélt követően benyújtott támogatási kérelmet a NAV érdemi vizsgálat nélkül elutasítja!
II. Az eBEV felületen leadott korábbi rendelések módosítása, törlése
Több adózó jelezte a támogatási nyilatkozat kapcsán, hogy a nyilatkozat kitöltésével egyidejűleg rossz pénztárgépet rendeltek meg.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az új pénztárgépes rendeléskor kiemelt figyelmet fordítsanak arra, hogy arra a pénztárgépre adjanak le megrendelést, amelyre a vállalkozásnak ténylegesen szüksége van.
Amennyiben valamilyen hiba mégis fellép, akkor az alábbi a)-b) pontban szereplő lehetőségek állnak fenn.
Felhívjuk továbbá a figyelmet, hogy a támogatási nyilatkozat kitöltésével egyidejűleg leadott megrendelés későbbi módosítása/törlése kihatással lehet magára a nyilatkozatra is (annak módosítása és törlése is megtörténik), ezért az I. pontban jelzett határidőre legyenek figyelemmel.
a) Módosítás
A eBEV szolgáltatáson keresztül leadott pénztárgép megrendelések módosítására vonatkozóan a NAV internetes honlapján megtalálható „eBEV portál felhasználói leírás” tartalmaz információt az alábbiak szerint.
Az eBEV szolgáltatáson keresztül leadott megrendelés módosítására addig van lehetőség, ameddig a rendelés elküldésre nem kerül a forgalmazó felé. A forgalmazó felé továbbított megrendelésekről a NAV naponta értesíti az üzemeltetőt, ebből következően az eBEV szolgáltatáson keresztül leadott megrendelés módosítására, kizárólag a megrendelés leadásának napján - a megrendelés adatainak a forgalmazó részére történő megküldéséig - van lehetőség.
A módosítás lehetőségnek megszűnését követően már csak a törlés lehetőségével lehet élni.
b) Törlés
Korábban leadott megrendelések törlésének igénye több okból is felmerülhet, így pl. téves rendelés miatt, vagy azért mert az adózó mégis más gépet szeretne a korábban rendelt helyett, stb.
Az eBEV portálon leadott pénztárgép megrendelésének lépései
1. Az üzemeltetőnek fel kell vennie a kapcsolatot a megrendelt pénztárgép forgalmazójával a megrendelés lemondása érdekében.
A forgalmazók elérhetőségei tájékoztató jelleggel megtalálhatók az eBEV portálon a Rendelés előjegyzés/Pénztárgép rendelés menüpontban a Pénztárgép jellemzők összehasonlítása című táblázatban.
2. Az üzemeltetőnek be kell szereznie egy olyan dokumentumot, amely hitelt érdemlően tanúsítja és igazolja, hogy a forgalmazó tudomást szerzett az üzemeltető megrendelés lemondására vonatkozó szándékáról.
A dokumentumból egyértelműen ki kell derülnie annak, hogy a lemondás melyik megrendelésre vonatkozik, továbbá tartalmaznia kell az üzemeltető elérhetőségét. Ennek érdekében legalább az alábbi adatoknak kell szerepelnie a dokumentumon:
üzemeltető adószáma
üzemeltető neve
üzemeltető telefonszáma
törlési kérelemmel érintett üzembe helyezési kód
megrendelt pénztárgép típusa
megrendelt pénztárgép engedélyszáma
megrendelés száma
forgalmazó neve
forgalmazó adószáma.
A lemondás igazolására szolgáló dokumentum akkor tekinthető hitelesnek és fogadható el, ha tartalmazza a fenti adatokat, valamint mind az üzemeltető, mind pedig a forgalmazó cégszerű aláírását.
3. A 2. pont szerinti dokumentum birtokában – kizárólag írásban benyújtva – személyesen, vagy postai úton kérhető a megrendelés törlése a NAV-tól.
Postai úton történő benyújtás esetén a kérelmet az üzemeltető székhelye szerint illetékes adóigazgatóságnak kell megküldeni, míg személyesen a NAV bármelyik központi ügyfélszolgálatán benyújtható a kérelem.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a lemondást igazoló dokumentum önmagában nem fogadható el, ha az nem tartalmazza az üzemeltető törlésre irányuló kifejezett kérelmét. Ugyancsak nem fogadható el a törlési kérelem önmagában, ha ahhoz nincs csatolva forgalmazói igazolás.
4. A törlést követően a NAV az üzemeltető – amennyiben képviselő útján jár el, úgy képviselője – Ügyfélkapu tárhelyére értesítést küld a megrendelés törléséről. Ezt követően lehetőség van az adott üzembe helyezési kód felhasználásával új megrendelést leadni.
Fontos! Az internetes felületen leadott megrendelés törlésére egy üzembe helyezési kódhoz kapcsolódóan csak és kizárólag egy esetben van lehetőség. Amennyiben ugyanazzal az üzembe helyezési kóddal új megrendelést ad le, úgy azt ismételten már nem lesz lehetőség törölni.
Felhívom továbbá a figyelmét, hogy egy már leadott megrendelés törlése esetén körültekintően kell eljárni. A törlés – a pénztárgép használatára kötelezett adózót – nem mentesíti az alól, hogy a jogszabályban előírt megrendeléssel, szerződéssel rendelkezzen.
"
forrás: nav.gov.hu
Nem egyszerű rendelni, nem egyszerű használni, nem egyszerű törölni, nem egyszerű módosítani...
Viszont könnyű elrontani!
Kapcsolódó képek:
Cimkék: online pénztárgép, rendelés, EBEV, NAV webshop,
Kapcsolódó hírek:
Euro felkészülési időszak 2019 január 1. után az online pénztárgépeknél!
Mi is történt, hogy ez a kérdés felmerülhet? Korábban - az első online pénztárgépes rendelet idején - az euró átáll...
Micra és Montel Jota, Mini frissítések folyamatban...
Miután most már a Montel forgalmazásában lévő gépek is megkapták az engedélyt a legfrissebb szoftverre, így gyakorlatilag tömegess...
Újabb online pénztárgép frissítési hullám: Micra Jota M és Micra Mini M
A Micra-Metripond Kft. tervei szerint hamarosan megkezdődnek az A008 Micra Jota M és az A006 Micra Mini M pénztárgépek legújabb...
Ismét tervben az összes szálláshelyre online pénztárgépet verzó!
A 24.hu portál információja szerint most már tényleg nem elkerülhető, hogy online pénztárgép legyen minden airbnb szálláshelyadóná...
Szivárognak az engedélyek: Sento M és Sento-H, valamint egy új hordozható, a TaxHandy
Újabb pár engedélyt adott ki az MKEH a mai napon: két már eddig is működő gépet - Micra Sento M (A002) - Montel Sento-H (A003)...
Segítség a nagyon jogkövető online pénztárgéphasználóknak az új körből!
Mert pontosan mi is történt? Volt egy határidő a 9/2016 NGM rendeletben szeptember végére. Voltak, akik úgy gondolták: úgyis kötelező...
Indulhat a frissítési roham: Micra online pénztárgépek a rajtnál!
A Micra Metripond Kft tájékoztatása szerint az alábbi típusoknál (amelyek már megkapták az MKEH-től az új szoftver engedélyt a tav...
Akkumulátorról szabadon online pénztárgéppel? Előfordulnak fura dolgok!
Mi is több hívást kaptunk már: "3 órát bír ki maximum, utána tölteni kell!" Ez ugye egy akkumulátoros - hiszen hordozható e...
A kapkodásban, aki lemaradt: lehet, hogy mégsem kimaradt! Online-pénztárgép támogatás kiskapu!
Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NAV) parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára nyilatkozta ma az MTI-nek - azon t...
Az egyik legnépszerűbb modell is új engedéllyel: a Micra Jota átment az MKEH vizsgán!
A mai napon a Micra Jota S típusú online pénztárgép megkapta a 9/2016 NGM rendelettel előírt, új műszaki követelményeknek megfelelő ...