Segítség az ÁNYK PTGREG nyomtatványhoz
Fontos, hogy most már minél hamarabb beadja támogatási igényét, hiszen nagy lesz a roham! - 2013.07.19.
Tisztelt Pénztárgép Üzemeltetők!
A Nemzetgazdasági Minisztérium 3/2013 (II.15) rendelete alapján hamarosan csak ON-LINE (a NAV informatikai rendszeréhez kapcsolódó) pénztárgépeket lehet vásárolni. Az új pénztárgépek beszerzésének menete jelentősen eltér az eddig megszokott gyakorlattól. Ahhoz, hogy a pénztárgépét meg tudja vásárolni, és a rendeletben szereplő támogatást (50.000Ft) a vásárláskor érvényesíthesse, először a NAV elektronikus rendszerében kell magát (cégét, cégeit) regisztráltatni. Ez egy elektronikusan kitölthető nyomtatvány (PTGREG) melynek kitöltésével és elküldésével megigényli a megvásárlandó pénztárgép(ek) élesítési kódját, valamint a támogatásra való jogosultságának meglétét és mértékét. Amennyiben vállalkozása elektronikus bevallásra kötelezett, akkor csak elektronikus úton adhatja be, egyéb esetekben papírformai út is elfogadott. Ezt az okmányt, elektronikus formában – a beérkezéstől számított - 5 nap múlva, postai úton 8 nap múlva kapja vissza. Ezen okmány nélkül NEM TUD pénztárgépet vásárolni sehol!
A következő részben a nyomtatvány kitöltéséhez szeretnénk segítséget nyújtani, de javasoljuk, hogy kérje könyvelője segítségét is, mert néhány kérdésre csak Ő fogja tudni a helyes választ.
Az alábbi sorokban azt mutatjuk meg, hogy a PTGREG nyomtatványt - amit az APEH(NAV) oldaláról az ÁNYK nyomtatványkitöltő keretprogrammal lehet kitölteni - hogyan lehet megfelelően kitölteni.
Első kitöltendő lap PTGREG:
B) Az Ön vállalkozásának, cégének adatait kell pontosan kitölteni. Mindet ki kell töltenie, csak a „hibásnak minősített adatlap vonalkódja” részt nem.
C) Csak abban az esetben kell kitölteni, ha a pénztárgépe kétvállalkozós rendszerben működik.
D) Ezt a rovatot nem kell kitöltenie, ezek az adatok automatikusan kitöltődnek a további lapok kitöltését követően. Ebben a részben található utolsó négyzetet –amely a szolgáltató NAV részéről történő tájékoztatásához kér engedélyt – érdemes bejelölni a későbbi adatkeveredés elkerülése végett.
E) Adatok értelemszerű kitöltése
Második lap PTGREG-01:
Abban az esetben kell kitölteni ezt a lapot, amennyiben a vállalkozása nem jogosult az 50.000Ft állami támogatásra, vagy több mint 5 db pénztárgépet szeretne vásárolni! AZ 5db-on felüli pénztárgépeket kell itt regisztrálni. Ha kevésnek mutatkozna a 20 db lehetőség, a lap jobb felső részében található kör alakú zöld plusz ikont tartalmazó gomb segítségével újabb lapot nyithat.
Amennyiben a pénztárgépek különböző telephelyeken (üzemelési helyeken) lesznek, akkor annyi lapot kell kitölteni ahány üzemelési hely van, és azon belül annyi pénztárgépet kell igényelni amennyi az adott helyen lesz.
A) A igénylendő adott üzemelési helyhez tartozó pénztárgépek számát kell beírni. (Ha az előző lapon a nem támogatott rovatba 3db-ot írt és Önnek 3db üzemelési helye van, akkor három lapot kell költenie és mindegyik lap e rovatába 1-et kell írnia)
B) Az üzlet nevét (ha van) és a címét kell pontosan kitölteni.
C) A lecserélendő pénztárgép AP számát (minden nyugta és zárás legutolsó sorában megtalálható 9 jegyű szám) kell beírni. Csak annyit, amennyit az „A)” részben ehhez az üzemelési címhez feltüntetett. Ha teljesen új pénztárgépet akar vásárolni (nem lecserélni a régit), akkor ezt a részt nem kell kitölteni. Amennyiben az új pénztárgép üzembe helyezésekor a régi pénztárgép forgalomból történő kivonása is megtörténik, akkor a „b)” pont négyzetét be kell ikszelni. (Ha a régi pénztárgépe átalakítható, az új rendszer követelményeinek megfelelően, akkor biztosan be kell jelölni, ha lecseréli egy újra, érdemes üresen hagyni.)
Harmadik lap PTGREG-TAM-01:
Ennek a lapnak a kitöltéséhez mindenképpen vegye igénybe könyvelője segítségét, mert az itt bejelölésre kerülő adatok a vállalkozások egyediségétől is függnek. Ahhoz, hogy majd megjelenjen a kedvezményes pénztárgépigényléshez tartozó TAM-02 adatlap, ahhoz az „A” vagy a „B” pontot mindenképpen ki kell tölteni.
A) Amennyiben Ön halászati de minimis támogatásként kíván támogatási tartalommal rendelkező üzembe helyezési kódot igényelni, akkor ezt a pontot szükséges kitöltenie. Ha nem rendelkezik ügyfél-azonosítóval, vagy rendelkezik ugyan, de nem a halászati ágazatban tevékenykedik, ebben az esetben a halászati de minimis támogatás [(A) blokk] helyett a (B) megfelelő mezőit kell kitöltenie.
B) Amennyiben Ön közúti szállításban működő vállalkozások tekintetében, de minimis támogatásként kíván támogatási tartalommal rendelkező üzembe helyezési kódot igényelni, akkor e pont 2. sorában lévő mezőket (együttesen) kell kitöltenie, ugyanakkor az (A) blokk és a (B) blokk 3. sora nem tölthető ki. Ha Ön közúti szállításban működő vállalkozásként nem vett még igénybe de minimis támogatást, úgy a 2. sorban 0 értéket kell feltüntetnie, mind az a) mind pedig a b) rovatban. Amennyiben Ön nem tartozik, sem a halászati, sem a közúti szállításban működő vállalkozások közé és általános de minimis támogatásként támogatási tartalommal rendelkező üzembe helyezési kódot kíván igényelni, akkor e pont 3. sorában lévő mezőket kell kitöltenie. Ezzel egy időben ugyanakkor az (A) blokkot és a (B) blokk 2. sorát nem töltheti ki. Ha Ön nem vett még igénybe de minimis támogatást, úgy a 3. sorban 0 értékeket kell feltüntetnie, mind az a) mind pedig a b) rovatban.
C) A támogatás alapvető feltétele a szükséges nyilatkozatok megléte. Ehhez ezen blokk 11-13., 17., 21-24. sorában lévő mezőkbe X jelölést kell tenni, továbbá a 14., 18. és a 25. sorban az Önre érvényes igent (I) vagy nemet (N) is jelölni kell. A 15. sorba csak akkor tegyen X-et, ha a 14. sorban igent (I) jelölt, vagyis van közzétételi kötelezettsége. A 16. sort csak a jogi személyeknek és a jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezeteknek kell kitölteniük. Ha Ön egyéni vállalkozó, akkor a 16. sor nem tölthető ki. A 19. és 20. sor csak abban az esetben tölthető ki, ha a 18. sorban igent (I) jelölt, azaz küldött már be olyan PTGREG adatlapot, amelyen támogatási tartalommal rendelkező üzembe helyezési kódot kért. Ez esetben a még el nem bírált kérelem benyújtásának helyszínét és időpontját kell megadnia. A 25. sor kitöltése tekintetében az adólevonási jog, illetőleg az arra való jogosultság pontos meghatározása az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény VII. Fejezetében (Adó Levonása) található.
Negyedik lap a PTGREG-TAM-02
Ezen a nyomtatványon igényelhetik, a támogatott (50.000Ft) pénztárgépekre a regisztrációs kódot. Itt maximálisan 5 db pénztárgépet lehet igényelni.
A) Pontosan töltse ki a pénztárgépek üzemelési helyének adatait. Amennyiben több pénztárgépet szeretne igényelni, de különböző üzemelési helyekre, akkor annyi lapot kell kitölteni, ahány üzemelési helyet tart fenn. (Természetesen az összes darabszám nem haladhatja meg a PTGREG oldal „D” pontjához írt támogatott pénztárgépek darabszámát.)
B) Ide kell beírni a lecserélendő pénztárgép AP számát (minden nyugta és zárás legutolsó sorában megtalálható 9 jegyű szám), és a legördülő listából ki kell választani készülék típusát.
Ha minden rendben kitöltött, akkor elektronikus úton is benyújtható a komplett dokumentum, vagy ha Önnek nem kell elektronikus bevallásokat készítenie, akkor kinyomtatás után postai úton is beadhatja igényét.
Amikor visszaérkezik az elbírált anyag a következő formátumot fogja látni:
Nyomtassa ki az okmányt és vásárláskor adja át a pénztárgép értékesítőjének!
Mivel Online pénztárgépekre még várni kell, ezért érdemes e-mail-ben jelezni későbbi igényüket, vagy a követkzeő hírünkben megtalálható szándéknyilatkozatot kitöltve elküldeni érdeklődési szándékukat!
Reméljük sikerült segítenünk a PTGREG dokumentummal és a pénztárgépvásárlással kapcsolatban.
Kapcsolódó képek:
Cimkék: ányk ptgreg, támogatás igénylése, online pénztárgép támogatás,
Kapcsolódó hírek:
Segítség az ÁNYK PTGREG nyomtatványhoz
Tisztelt Pénztárgép Üzemeltetők! A Nemzetgazdasági Minisztérium 3/2013 (II.15) rendelete al...