Armacash Pénztárgép és Irodatechnika

Ügyelet

Gyorskereső
 


Online pénztárgép AEE-XML napló fordító


A gombra kattintva kipróbálhatja az online pénztárgépekből kinyerhető naplófájlok elemző és megjelenítő eszközét!




Kategória


Belépés
A kosárban 0 db termék van
0 Ft összegben.

Kosaram | Rendelés | Ürítés
Felhasználónév:


Jelszó:


  Regisztráció

Elfelejtette jelszavát?

Válts nyári gumira, hogy biztonságban legyél az utakon!


Közeledik a tavasz. A téli abroncsok hatékonysága csökken. Ahogy melegszik az idő, egyre puhábbá válik, ezért a tapadás sem az igazi, a fogyasztás is megnő. És hangosabb is. - 2024-02-06

Tartalom

 


Közeledik a tavasz. A téli abroncsok hatékonysága csökken. Ahogy melegszik az idő, egyre puhábbá válik, ezért a tapadás sem az igazi, a fogyasztás is megnő. És hangosabb is.

Mi a nyári gumi?

A nyári gumi mintázata és összetétele is eltér a téliétől! Alacsonyabb szilika tartalmának köszönhetően melegebb időben és melegebb aszfalton sem válik túl puhává, amitől az autó tapadása csökken. A mintázata kevésbé bordázott, ezért nagyobb gumi felület érintkezik az úttal. Valamint a mintázatában inkább mély hosszanti és oldalirányú, ami a vízkiszorításban és a vízenfutás elkerülésében segít.
A nyári gumikat 7 fok feletti használatra tervezték. Ettől a hőmérséklettől működik a gumikeverék megfelelően.

Mi a négyévszakos gumi?

Kezd elterjedni az úgynevezett négyévszakos gumi is, ami kevésbé extrém téli időjáráskor gazdaságos megoldás lehet. A gyártók folyamatosan fejlesztik ezeket, de a valós teljesítményük jobbára még elmarad a kimondottan nyári- vagy téligumitól.

 

Keménységük a nyári és a téli gumi között helyezkedik el. Mintázatban a téli abroncsok lamellázottsága és a nyári gumik mély barázdáltsága jellemző rá.
Nyáron sajnos túl puha, és hamarabb kopik, valamint a fogyasztást is növelheti, télen viszont keményebb, és a tapadás terén szenved hátrányt.

És mi a téli gumi?

A téli gumi mintázata és összetétele is eltér a nyáriétól! Magasabb szilika tartalmának köszönhetően hidegebb időben, alacsony hőmérsékleten is rugalmas marad. A mintázata/bordázata is mélyebb, valamint jobban elvezeti a nedvességet (olvadt havat, vizet, sarat), ezért használata sokkal biztonságosabb.

 

Nyári gumi infografika és előnyök

Kötelező-e használni, mikor?

Magyarországon sem a nyári gumi, sem a téli gumi használata nem kötelező. Viszont törvényileg szabályozva van, hogy mi számít téli guminak (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 72/2013. (XII. 2.) rendeletében):
„(17a) E rendelet alkalmazásában téli gumiabroncs az olyan gumiabroncs, amelynek
a) a gyártása során az anyagkeveréket, a futófelület mintázatát, a szerkezetét a téli időjárási körülményekhez és útviszonyokhoz választották meg annak érdekében, hogy alacsony hőmérséklet melletti rendeltetésszerű használata során fokozott kapaszkodó képességgel rendelkezzen,
b) a gyártója téli abroncsként jelölte meg az oldalfalán a következő jelölések valamelyikével: „M+S”, „M&S”, „M.S”, „MS”, „Winter”, „Winter Use” felirat, „Hópihe” ábra, „Háromágú hegycsúcs” ábra, és
c) a mintázat magassága (bordázat mélysége) meghaladja a 4 mm-t.”
Ezen kívül a szabályozva van a megfelelő profilmélység is. Erre nem csak a szabályozás, hanem biztonsági szempontból is illik figyelni:
“(4) Az (1) bekezdésben említett járműveken csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a futófelület mintázatának magassága a teljes felületen eléri:
a) az M1, N1, O1 és O2 kategóriájú járműveken a gumiabroncs átmérőjétől függetlenül az 1,6 mm-t; továbbá
b) az egyéb járműveken
ba) a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében az 1,6 mm-t,
bb) a 0,75 méternél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t.”
Ha külföldre utazunk, mindenképp nézzünk utána a célország szabályainak!

Mik a nem megfelelő gumiabroncs használatának veszélyei?

Minden évszakban veszélyes az elöregedett (10 évnél öregebb) vagy kopott abroncsokat használni. Az öreg gumik tapadása a rugalmasságuk elvesztése miatt jócskán elmarad a kívánttól. A gumijaink életkorát a DOT számból tudjuk kideríteni (Department of Transportation). A 2000 után gyártott abroncsok esetében a DOT szám négy számjegyből áll, amelyek közül az első kettő az év adott hetét a második kettő az évet jelöli. Például 1215 - 2015 12. hetét jelenti.

A kopott abroncsokon pedig a mintázat hiánya okozza a tapadási hiányosságokat.

 

ADAC grafika téligumi
Forrás: ADAC

Miben tudunk segíteni?

Az Armacar-nál kollégáink (akik akár 20+ éves tapasztalattal is rendelkeznek!) segítenek eldönteni, hogy érdemes-e lecserélni a már meglévő nyári gumi szettet. Tanácsot adnak, hogy milyet érdemes vásárolni helyette. Meg is rendelik, és felszerelés közben ellenőrzik is az autót. Ha nálunk cserélteted le a téli gumijaidat nyárira, akkor a kollégák a következő szolgáltatásokat ingyen biztosítják:

  • Megnézik, hogy a féktárcsa és a fékbetétek megfelelő vastagok-e, nincsenek-e túlságosan elkopva.
  • Ellenőrzik, hogy a futómű nem e lóg/kotyog, biztonságos-e a használata.
  • Megvizsgálják, hogy a kerékcsapágy nincs-e elkopva.
  • A következő szezonig ingyen tároljuk gumi hotelünkben a téli gumi szettedet.

A már felnin lévő téli gumi ellenőrzése is szükséges. A centírozást érdemes minden évben elvégezni, hogy az esetleges egyenetlen kopás miatt fellépő kerék- és kormány rázkódást elkerüljük!

Ha az autód nem tartja az egyenest, küzdeni kell a kormánnyal, akkor érdemes a futóművet is beállítani. Ezt is meg tudják oldani, új, precíziós műszerrel!

Futómű beállítás
Forrás: HPA

Foglalj időpontot az armacar.hu oldalon vagy keress minket telefonon (+36309833565)!

ArmaCar.



Kapcsolódó képek:

 

vonal

Cimkék: nyári gumi, nyárigumi, autó gumi, abroncs, karcag, armacar,

Kapcsolódó hírek:


Toyota Corolla E120 kombi lyukas üzemanyagtartály csere
A Toyota Corolla E120 kombi gépjármű üzemanyagtartályának cseréje bonyolult feladat, de bizonyos lépések betartásával és megfelelő sze...

Audi A4 vezérléscsere: épp ideje volt!
Sok ügyfélnek vannak olyan berögződései, hogy a vezérlés kibír annyit, hogy gondolni sem szabad rá. Különben is drága a cseréje. Jelen...

Milyen jelei lehetnek a lengéscsillapítók és rugóstagok elhasználódásának?
Mint minden alkatrész a gépjárműben, úgy a lengéscsillapítók is elhasználódnak. A sérült, kopott, eldeformálódott lengéscsillapító...

Klímatöltés egy Honda Accordon
Bejött hozzánk egy - hála istennek egyszerűnek is bizonyult - feladat: nem hűt rendesen a 2009-es Honda Accord. Kapva a lehetőségen ezen mut...

Válts nyári gumira, hogy biztonságban legyél az utakon!
Tartalom Mi a nyárigumi? Mi a négyévszakos gumi? Mi a téli gumi? Kötelező-e használni, mikor? Mik a nem megf...

Ellenőrizd az abroncsaid állapotát és válts téligumira, hogy biztonságban legyél az utakon!
Tartalom De mi is az a téligumi? Kötelező-e használni, mikor? Mik a nem megfelelő gumiabroncs használatának veszélyei? ...



Megosztás Twitteren Megosztás Facebookon Megosztás Iwiwen
Hírek - Összes hír

Mi várható e-nyugta bevezetésétől?

Ismét változik az vendéglátós NTAK bevezetés határideje?

NTAK hírek: Hosszabb felkészülési időt kezdeményezett az MTÜ az NTAK-csatlakozására

NTAK regisztráció után megjelent az első dokumentáció is

RENDKÍVÜLI NYITVATARTÁS

Automata regisztráció: határidő június 30.!

Még egy kör a taxis hiénák ellen?



Kérdések - Összes kérdés

- ovz96p

- zm5sci

-

-

- xzf3qp

- Üdvözlöm!

Marton Zoltán vagyok a Chrome-Soft Kft. munkatársa, a FisCat Adóügyi nyomtatóval kapcsolatban szeretném a segítségét kérni.

Az általunk fejlesztett

- Tisztelt Armacash!
Hogyan lehet CipherLab8000 típusú adatgyűjtőbe tört értéket rögzíteni?
A kilóra értékesített felvágottak leltározásánál nagy segítség lenne ha tudná

Gyorskereső
 


Online pénztárgép AEE-XML napló fordító


A gombra kattintva kipróbálhatja az online pénztárgépekből kinyerhető naplófájlok elemző és megjelenítő eszközét!




Kategória


Belépés
Felhasználónév:


Jelszó:


  Regisztráció

Elfelejtette jelszavát?